Der Transatlantic Law Blog (TLB) der DAJV ist der digitale Nachfolger der Zeitschrift für Deutsches und Amerikanisches Recht (ZDAR).

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USA: Trennung von Staat und Kirche in Gefahr?

Jüngst ergangene Supreme Court Urteile zur Religionsfreiheit lassen Kritiker an der Trennung von Staat und Kirche zweifeln. Zu Recht?

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Public Nuisance Claims as a Way to Prove Business Liability in U.S. Courts: How Great is the Risk?

Public nuisance is a tort (an act or omission, other than under contract, giving rise to injury or harm and amounting to a civil wrong for which courts impose liability) that stems from 12th century England. The crown utilized public nuisance claims to cease conduct it considered a hindrance to the public, such as blocking a public roadway. Adopted and adapted by the U.S., governmental entities also historically used public nuisance claims to enjoin conduct that interfered with a public right.

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U.S. Supreme Court zu 28 USC § 1782 – Entscheidungsupdate

Lange erwartet: Der U.S. Supreme Court hat die Anwendbarkeit von 28 USC § 1782 in Verfahren vor privaten Schiedsgerichten abgelehnt!

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U.S. Supreme Court zu 28 USC § 1782 – Hintergründe

Am 23.03.2022 fand vor dem U.S. Supreme Court eine lang erwartete mündliche Verhandlung statt - der TLB berichtete! Der US Supreme Court hatte sich mit der Discoveryhilfe nach 28 U.S.C § 1782 in ausländischen Schiedsverfahren zu befassen. Wir haben die Hintergründe zusammengefasst.

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Commercial Courts oder Schiedsverfahren – Konkurrenten oder Komplementäre?

Commercial Courts oder Schiedsgerichtsbarkeit? Diskutiert werden die unterschiedlichen Modelle zur Beilegung internationaler Streitigkeiten.

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Where Coal is King, the Subjects Go Bankrupt

Up until 2013, coal remained the largest private-sector provider of jobs in the U.S. and is still the country's dominant power source. Renewable and alternative energies, necessary to abet the climate crisis, are present, available and very importantly, becoming cheaper than fossil fuels.  The US has yet to implement a plan to adopt these alternatives and achieve the necessary emission reductions.

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